پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11
(اردوگاه حزب الله)

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت و 150 کیلومتری موصل در استان صلاح الدین محل تولد صدام واقع شده بود.شامل سه قسمت اردوگاه اصلی که حدود 1200 الی 1400 نفر اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک حدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 از زندان الرشید بغداد در تاریخ 65/12/5 افتتاح سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا اوایل سال 67 به این اردوگاه منتقل نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر 44 ماه و حداقل 24 ماه است.اردوگاه تکریت11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نماز جماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین نیروهای ارتش بعث به اردوگاه حزب الله معروف شده بود)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸ ق.ظ

لای فای؛ انتقال داده ها با سرعت صدبرابر وای فای

لای فای،انتقال داده ها با سرعت صدبرابر وای فای

محققان هلندی فناوری جدیدی برای انتقال بی سیم اطلاعات اختراع کرده اند که با سرعتی معادل 100برابر سرعت وای فای کنونی داده ها را انتقال می دهد.

محققان هلندی فناوری جدیدی برای انتقال بی سیم اطلاعات اختراع کرده اند که با سرعتی معادل 100 برابر سرعت وای فای کنونی داده ها را انتقال می دهد.

در فناوری جدید موسوم به"لای فای" (وای‌فای مبتنی بر نور) سرعت اتصال 100 برابر بیشتر نسبت به وای‌فای کنونی است.

بیشتر سیستم‌های مبتنی بر لای فای برای انتقال داده ها به چراغ‌های LED وابسته هستند و به همین دلیل فراگیر شدن چنین فناوری جدیدی در محیط خارج از آزمایشگاه با محدودیت‌هایی مواجه است. با این حال محققان اخیرا نوع جدیدی از اتصال لای فای طراحی کرده‌اند که در انتقال دیتا از اشعه مادون قرمز بهره می‌برد.طبق جدیدترین گزارشهای منتشره، فناوری جدید لای فای با سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

این سیستم ارتباطی که اولین بار در سال 2011 معرفی شد بر پایه ایده انتقال دیتا به کمک نور غیرقابل مشاهده LED طراحی شده است. تست‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که این نوع اتصال از لای فای قادر به انتقال دیتا با سرعت 224 گیگابایت بر ثانیه است. در سال 2015 و پس از آزمایش فناوری جدید لای فای در دنیای خارج از آزمایشگاه،این سرعت بسیار بالا به 1 گیگابایت برثانیه کاهش یافت که هنوز هم در نوع خود بسیار زیاد بود. بدین ترتیب خیل عظیمی از کاربران به رسیدن این فناوری در خانه و اداره خود امیدوار شدند. در این راه تنها به یک لامپ LED نیاز است.

اما در استفاده از لای فای مبتنی بر LED مشکلاتی بر سر راه کاربران وجود دارد.از آنجاییکه چنین اتصالی جهت عملکرد خود به روشن بودن نور نیاز دارد،باید وب‌گردی و تماشای آنلاین فیلم در فضای تاریک اتاق و بر روی تخت را فراموش کنید.

همچنین کاملا مشابه با وای‌فای،در فناوری جدید لای فای،لامپ مربوطه جهت انتقال دیتا به چند دستگاه مورد استفاده همزمان قرار می‌گیرد و هرچه تعداد دستگاه‌ها بیشتر باشد،با افت سرعت مواجه خواهید شد.برای حل چنین مشکلاتی، یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه آیندهوون در هلند""جوئن آه""با بررسی‌های خود توانست نوع جدیدی از فناوری اتصال لای فای مبتنی بر نور مادون قرمز با طول موجی از 1500 نانومتر به بالا را طراحی کند.

دانشگاه آیندهوون اوایل هفته جاری در گزارشی عنوان کرد که این فناوری جدید در آزمایش‌های اولیه توانسته است به سرعت دانلود 42.8 گیگابایت برثانیه در فاصله 2.5 متری برسد.

هر دستگاه اشعه نوری مخصوص خود را دریافت می‌کند که طول موج مشخصی دارد.بدین ترتیب فرقی نمی‌کند از چند تلفن هوشمند و رایانه در این سیستم استفاده شود؛سرعت هرگز کاهش نخواهد یافت.

اشعه مادون قرمز که در این سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد بیش از 1500 نانومتر است و محدوده فرکانس آن به 200 تراهرتز می‌رسد. برای مقایسه باید بگوییم اتصال وای فای از موج‌های رادیویی با فرکانس 2.5 یا 5 گیگاهرتز استفاده می‌کند که تداخل بیشتری با هم دارند. همچنین از آنجایی که طول موج اشعه مادون قرمز در فناوری جدید لای فای توسط شبکیه چشم ما دیده نمی‌شوند، قادر به مشاهده این امواج نیستیم. البته لای فای مبتنی بر مادون قرمز هنوز در زمینه سرعت آپلود مورد بررسی قرار نگرفته است و درحال حاضر بدین منظور از موج‌های رادیویی استفاده می‌کند.

با اینکه همین نوع جدید از فناوری لای فای نیز مشکلات و محدودیت‌های خاص خود را دارد،اما همین نکته که در حال حاضر محققان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در زمینه آماده‌سازی آنها دارند،در نوع خود خبر بسیار خوبی است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی