پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت 11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت،در استان صلاح الدین عراق محل تولد صدام واقع شده بود که شامل سه قسمت بود،قسمت اصلی حدود 1200 الی 1400 اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک که حذدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت 11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 در تاریخ 65/12/5 به این اردوگاه افتتاح شد.سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا سال 67 به این اردوگاه منتقل می نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر حدود 44 ماه و حداقل 2 سال است،اردوگاه تکریت 11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نمازجماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین عراقیها به اردوگاه حزب الله معروف شده بود).
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۰ ب.ظ

هدف از تحریف شخصیت و آرمان‌هاى امام خمینى(ره)


هدف از تحریف شخصیت و آرمانهاى امام خمینى(ره)

نظام سلطه و دشمنان انقلاب یک بار دیگر سناریوى پیچیده و بسیار خطرناکى را طراحى نموده‌اند.طراحان و کارگزاران این سناریو با بهره گیرى از عوامل نفوذى، تجدیدنظرطلبان و منحرفین از مکتب امام خمینى تغییر و استحاله را مدنظر قرار داده‌اند.

به گزارش شهدای ایران به نقل از تسنیم،14 خرداد هرسال علاوه بر بزرگداشت یاد و نام و خاطره بزرگ مرد قرن و بنیانگذار انقلاب کبیر اسلامى ایران،زمان مناسبى است براى طرح موضوعات اساسى و مهم پیرامون شخصیت کم‌نظیر و استثنایى امام خمینى(ره)،شخصیتى که تاریخ کمتر چنین شخصیتى به خود دیده در عین تدین و اخلاص و بهره‌مندى از ایمان وافر،سیاستمدارى باهوش و مدیرى استراتژیک و مردمى باشد.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره)که در حرم مطهر آن حضرت برگزار شد،در سخنان خود به یک نکته مهم و اساسى با عنوان خطر«تحریف شخصیت امام»اشاره کردند و فرمودند:«تحریف شخصیتها براى این است که ارکان اصلى شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند،یا غلط معنا شود یا به‌صورت انحرافى و سطحى معنا شود...امام را نباید بعنوان یک شخصیت تاریخى محترم مورد توجه قرار داد...اگر امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خداى نکرده عمداً به کنار بگذاریم،ملت ایران سیلى خواهد خورد».

براى شناخت تفسیر درست خط امام و جلوگیرى از تحریف وجود نازنین،رفتار،عملکرد و خط مشى امام راحل،دو مسیر وجود دارد که مراجعه به هرکدام از این دو مسیر،آفت تحریف را به حاشیه مى برد و بهره مندى از زلال خط درست امام را ممکن مى سازد.اولین و مطمئن ترین راه،اخذ مفهوم درست و تفسیر خط امام از کلام ولى فقیه زمان است؛فردى که تقوا، عدالت،اجتهاد و تدبیر وى عوامل کشف ایشان بعنوان ولى فقیه و سکاندارى جامعه اسلامى بوده است.بدون تردید حضرت آیت الله العظمى امام خامنه اى بعنوان شاگردى امین،همراهى صدیق و یاورى انقلابى که سالهاى سال در کنار امام خمینى(ره)در کوران حوادث انقلاب طى طریق نموده اند و امروز ولایت نظام اسلامى را به عهده دارند،مرجعى قابل اعتماد براى تفسیر درست خط امام مى باشند.سخنرانىهاى ایشان در مراسم 14 خردادماه هرسال و نیز دیگر بیانات ایشان،چراغ راهنماى جویندگان مسیر درست فهم هرچه بیشتر خط امام خمینى(ره)است.

مسیر دیگر،ثبت تاریخى ابعاد شخصیتى و فحواى کلى و شاکله اصلى تفکر امام در اذهان توده مردم و جامعه است.مراجعه به این ثبت تاریخى و زدن سنگ محک آن به تحریفات شخصیتى بنیانگذار انقلاب،صیانت بخش خط امام از تحریف و وارونه نمایى آن خواهد بود.تعریف گزینشى از امام،بیان نکردن برخى از ابعاد خط امام،سطحى مطرح نمودن بخشى از زوایاى فکرى و عملى ایشان،قلب ماهیت شاکله اصلى تفکر امام راحل،انعکاس تفاوت گفتار امام در سخنرانىهاى عمومى با اظهارنظرهاى دیگرشان در اندرونى و بیان خاطره هاى غیرمنطبق با شاکله اصلى تفکرى امام از جلسات دو یا چند نفره در محضر ایشان،همه و همه از مصادیقى است که با یکى از روشهاى فوق الذکر درستى یا تحریف آنها را مى توان رمزگشایى نمود.مطالب فرعى که در فرض خوشبینانه و اعتماد به راویان آنها و در نظر نگرفتن امکان اشتباه در نقل این خاطره ها بدلیل گذشت زمان و نیز در نظرنگرفتن امکان برداشت ناصحیح ازسخنان امام،مطالبى هستند که با مسیر اصلى حرکتى امام ناسازگارند و ممکن است با نظر به رویکردى خاص یا موردى استثنایى در زمانى خاص بیان شده باشند که قطعاً قابلیت تعمیم به دیگر نظرات بیان شده اصلى امام در منظر و مراى عمومى مردم را ندارند.

در این یادداشت سعى داریم به این نکات بپردازیم که تحریف شخصیت امام(ره)و انحراف از اصول مکتب ایشان به چه معناست؟امروز مهمترین تحریف و انحرافى که مى تواند نسبت به این شخصیت و مکتب(بعنوان نقشه راه سعادت ملت و پیشرفت کشور)رخ دهد در کدام اصول است؟و سهم طراحى دشمنان و غفلت و فراموشى یا لغزش دوستان در این انحراف و تحریف کدام است؟

یکى از آفتهایى که در تداوم هر نهضتى ازجمله نهضت امام راحل خودنمایى مى کند و باید از آن صیانت کرد، تحریف شخصیت،افکار و اندیشه هاى بنیانگذار و مبدع نهضت است.به تدریج که از مبدأ انقلاب فاصله زیاد مى شود و نسلهایى که رهبر و بنیان گذار انقلاب خود را ندیده و با اندیشه هاى وى به طور مستقیم آشنا نشده اند،پا به میدان مى گذارند و حافظة تاریخى بزرگسالان هم ضعیف شده و دیگر یارى نمى کند،زمینه براى تحریف شخصیت بنیانگذار نهضت فراهم مى شود و گروه هاى مختلف با  انگیزه هاى گوناگون در این مسیر قدم برمى دارند.

نخستین گروهى که درصدد تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب حتى در زمان حیات او برمى آیند،دشمنان آن انقلاب هستند.دشمن تلاش مى کند چهره و شخصیت رهبر و بنیانگذار انقلاب را وارونه جلوه دهد تا پیروان آن انقلاب در زمان حیات یا ممات او با شخصیتى معمولى یا غیرجذاب و احیاناً آلوده مواجه شوند و مسیرى انحرافى را بپیمایند یا انگیزة خود را براى پیروى از آرمانهاى او از دست بدهند.

گروه دیگرى که ممکن است دست به تحریف شخصیت مبدع و پایه گذار نهضت بزنند،دوستان انقلاب و حتى  همراهان بنیان گذار انقلاب هستند.این گروه با دو نوع انگیزه دست به این کار مى زنند؛نخست،از سر ارادت و شدت علاقه به نوعى اسطوره سازى مى کنند و با تعاریف غلوآمیز و اغراق آلود،شخصیتى غیرواقعى از بنیانگذار نهضت ارائه مى کنند که در واقعیت مصداقى ندارد و گروه دوم،به ظاهر دوستانى هستند که ازطرفى،چرب و شیرین روزگار آنها را از ادامه راه انقلاب خسته کرده است و از طرف دیگر،عظمت و ابهت شخصیت بنیانگذار نهضت اجازه نمى دهد آنها به صراحت در مقابل او قرار گیرند و وامانده از انقلاب معرفى شوند.این گروه براى حفظ وجهة خود از سویى و توجیه تغییر مشى خود از سوى دیگر مى کوشند چهره اى از بنیان گذار نهضت ارائه دهند که با شخصیت و شرایط فرتوت و خستة آنها سازگار باشد. به بیان دیگر، مثل این گروه به کسى مى ماند که جثة کوچک و نحیف او با پوشیدن ردایى فاخر ناسازگار است و سعى مى کند آن ردا را اندازة خود کند!البته هدف دیگر این گروه زیرسؤال بردن مسیرى است که انقلابیون راسخ و ثابت قدم درحال طى آن هستند تا از این راه در ادامة انقلاب خلل ایجاد کنند.

همه آنچه گفته شد درباره انقلاب اسلامى ایران نیز مى تواند تحقق پیدا کند.از دشمن که انتظار خاصى نیست و تحریف انقلاب و مقتداى آن حضرت روح الله اقتضاى دشمنیش است؛اسطوره سازى از امام هم تقریباجایى ندارد چون حضرت روح الله آنقدر عظمت داشت که بى نیاز از اغراق و غلو بود و واقعیت وجودىش را هم هرکسى نمى تواند درک کند.اما چندسالى است انقلاب اسلامى ایران شاهد تحریف از سوى گروه دوم دوستان و همراهان گذشتة انقلاب است؛یعنى کسانىکه بدلایل معلوم،از ادامه راه انقلاب و پیگیرى آرمانهاى آن سرد؛بى انگیزه و خسته شده اند و چون توان ادامه راه و مکتب امام را ندارند،تلاش مى کنند امام را در حد و اندازه امروز خود کوچک کنند.

* امام خمینى به روایت امام خامنه اى

نسبت دادن حرفها و مواضع غیرمستند به امام و کمرنگ کردن متن و فرازهاى اصلى زندگى امام و برجسته سازى برخى حاشیه ها و موارد ساز،از جمله  ترفندهاى این جماعت براى مقصد نامبارک خود است.آنچه رهبر فرزانه و خلف صالح خمینى(ره)در بیست و ششمین سالگرد ارتحال آن پیر سفر کرده هشدار داد ،خطر این جماعت وامانده و واداده بود و چه کسى صالح تر و سزاوارتر از ایشان براى پاسدارى از مکتب و خط امام؟

این رهبرى حکیم انقلاب اسلامى است که همواره از امام و مکتب او تجلیل کرده و مى کند و هرگاه از امام مى گوید،آن چنان عاشقانه و مخلصانه و از سر ارادت سخن مى گوید که گویى خودى در برابر او نمى بیند.خامنه اى تحریف خمینى را تحریف خود مى داند چون خامنه اى را خمینى براى رهبرى لایق دانسته است و خامنه اى است که با تمام وجود براى زنده نگه داشتن و تداوم مکتب و خط و راه امام خستگى نمى شناسد و همچون روزهاى نخست و حتى شاداب تر و با نشاط بیشتر آرمانهاى انقلاب را واقع بینانه دنبال مى کند و چون به قول مولانا:«جان گرگان و سگان هر یک جداست-متحد جانهاى شیران خداست»آرى شیران خدا-خمینى و خامنه اى-جانى متحد دارند و دوئیتى میان آنها نیست.حضرت آقا هرچند خلوتهاى زیادى با امام داشته اند،نه هیچگاه خاطراتى شاد از ایشان نقل کرده اند،نه خود را در سایه ارتباط طولانى مدت خود با آن روح خدا ممتاز و متفاوت معرفى کرده اند.

*  به این جملات توجه کنید!

* امام بزرگوار ما،مجسمه اى از ارزشهاى انقلاب ما بود.

*با انقلاب اسلامى در ایران و با تشکیل نظام اسلامى در این نقطه ى از عالم و با مبارزات طولانى اى که ملت ما پشت سر رهبر عظیم الشأنش،براى حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد،عصر جدیدى با خصوصیاتى متمایز با دوران قبل،در عالم بوجود آمد...این عصر و این دوران جدید را باید«دوران امام خمینى»نامید.

* امام بزرگوار با این انقلاب،مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد.

* ملت، راه نجات خود را ادامة راه امام مى داند.

* او یک انسان مخلص و پرهیزکار بود.آن بزرگوار،در همة کارها،براى خدا و در راه خدا و به نام خدا،حرکت و عمل مى کرد.

* این سه خصوصیت در امام بزرگوار برجسته بود.ایمان آن مرد بزرگ،نمونه و استثنایى بود.عمل صالح او،عملى بود که بعد از صدر اسلام تا امروز،کسى آن را انجام نداده است...تزکیه او هم،چنان بود که در اوج شهرت و قدرت و محبوبیت،اوج عبودیّت را براى خود انتخاب کرد و هر روز که گذشت،بر الحاح و تضرّع و َتوسّل او به خداى بزرگ، افزوده شد.

* شخصیت امام(ره)با هیچکدام از رهبرهاى دنیا قابل مقایسه نیست؛او را فقط با پیامبران و اولیا و معصومان(ع)مى توان مقایسه کرد.

* او،آن روح الله بود که با عصا و یدبیضاى موسوى و بیان و فرقان مصطفوى،به نجات مظلومان کمر بست؛تخت فرعونهاى زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.او به انسانها کرامت و به مؤمنان عزت و به مسلمانان قوّت و شوکت و به دنیاى مادى و بى روح، معنویت و به جهان اسلام حرکت و به مبارزان و مجاهدان فى سبیل الله شهامت و شهادت داد.

* او بتها را شکست و باورهاى شرک آلود را زدود.او به همه فهماند که انسان کامل شدن،على وار زیستن و تا نزدیکى مرزهاى عصمت پیش رفتن،افسانه نیست.

* این انقلاب بى نام خمینى در هیچ جاى جهان شناخته شده نیست.

اینها نمونه کوچک و مشتى از انبوه تعاریف و تجلیلهایى است که رهبرمعظم انقلاب از امام راحل داشته اند و نشان از شناخت عمیق،ارادت خالصانه و شدت جذبه امام در ایشان دارد.

همین شناخت،ارادت و جذبه است که اجازه نمى دهد کمترین غبارى بر چهرة نورانى امام راحل بنشیند و آنگاه که احساس مى کند عده اى از سر غفلت یا خداى ناکرده هواهاى نفسانى درصدد تحریف این شخصیت تاریخ ساز و پایه گذار تمدن نوین اسلامى هستند،خروش برمى آورد و هشدار مى دهد.

مرورى برفرمایشات بیست و شش سال گذشتة امام خامنه اى نشان مى دهد این چندمین بار است که ایشان به تبیین ویژگىهاى مکتب و خط امام پرداخته اند که حاکى از اهمیت این مسأله از سویى و اهتمام ایشان به صیانت از این مکتب از سوى  دیگر است.

* بسترهاى پروژه امام زدایى

خوانش غلط و تحریف آمیز از اندیشه ها و اصول مکتب امام خمینى(رحمت الله علیه) دور جدیدى از پروژه  امام زدایى است که با هدف حساسیت سنجى خواص و آحاد مردم نسبت به محکمات انقلاب اسلامى و نیز با هدف ریل گذارى سیاسى،از سوى تجدیدنظرطلبان هواخواه لیبرالیسم و عدول کردگان از اندیشه هاى امام عظیم الشأن راحل،آغاز گردیده است.این مهم در واقع نقطه عزیمت سناریوى تغییر نظام ارزشها و آرمانهاى انقلاب اسلامى(نفى هویت و ساخت حقیقى نظام و جامعه دینى)است که در نهایت مى تواند استحاله جامعه و نظام جمهورى اسلامى را رقم بزند.

مرحله اول:پس از پایان یافتن صورت نظامى جنگ و آغاز دوران سازندگى،تدریجاً نگرشى در برخى از مدیران ارشد اجرایى کشور به وجود آمد مبنى براینکه براى سازندگى و توسعه کشور باید واقع گرا شد و از آرمانها و ارزشهاى بنیادین نظام عدول کرد.دگردیسى معرفتى در نزد این مدیران منجر به شکل گیرى جریانى تجدیدنظرطلب،موسوم به فن سالاران(تکنوکراتها)گردید.جریان مذکور با این انگاره که محکمات انقلاب اسلامى(مکتب امام خمینى(رحمت الله علیه))مانعى در برابر تغییرات فضاى فرهنگى و اقتصادى کشور است،پروژه امام زدایى را با تلاش براى عقب نشینى و رهانمودن اصول مکتب امام خمینى(رحمت الله علیه)آغاز نمودند.

تئوریزه نمودن لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا در فضاى عمومى کشور و تغییر محیط فرهنگى جامعه،ازجمله اقداماتى  بود که سناریوى تغییر را به فاز اجرا منتقل مى ساخت.در همین رابطه یکى از مهمترین اقدامات تکنوکراتها،بازگرداندن عناصر ضدانقلاب متوارى و فراماسونر بود که متعاقب آن طیف اقتصادى،فرهنگى و سیاسى از عناصر ضدانقلاب موفق شدند به کشور بازگردند.

ازجمله بزرگ نادرزاد-معاون وزیر فرهنگ رژیم فاسد پهلوى-یکى از افرادى بود که در سال 1369 با حمایت عطاءالله مهاجرانى-معاون رئیس جمهور وقت-به ایران آمد.وى در اظهاراتى با گستاخى هرچه  تمامتر،دلیل بازگشت خود به ایران را نشانه دست کشیدن جمهورى اسلامى از آرمانهاى امام خمینى (رحمت الله علیه)یاد کرد.

فن سالاران براى ایجاد تغییر محیط داخلى کشور و استحاله ارزشهاى بنیادین و آرمانهاى انقلاب اسلامى آنچنان مسیر بازگشت عناصر ضدانقلاب را هموار نمودند که رضا پهلوى در آن مقطع طى اظهاراتى تصریح کرد:«در این مرحله هرچه بیشتر بتوانیم تشویق بکنیم،هم میهنانمان خودمان را که بروند به مملکت ...این هم بهترین راهى است که مى توانیم رژیم را با دست خودش، از بین ببریم.»(جنگ در پناه صلح،مؤسسه لوح و قلم صفحه 68)

در چارچوب بازگشت عناصر ضدانقلاب و وابسته به رژیم منحوس پهلوى و تسریع روندهاى تغییر،محمد سام(وزیر اطلاعات و کشور در کابینه هویدا)،احسان نراقى (مشاور ارشد شاه معدوم و اداره کننده بنیاد پهلوى)،منوچهر شاه قلى(از پیروان فرقه ضاله بهائیت و وزیر بهدارى و علوم و آموزش عالى در کابینه هویدا)،بهمن بهزادى(سرپرست برنامه هاى تجارى رضا پهلوى در آمریکا) و...به ایران آمدند.

در دوره اول پروژه امام زدایى،ایجاد تردید و تشکیک در اصول مکتب امام خمینى،مهمترین محور تلاش فن سالاران تجدیدنظرطلب و عدول کردگان از اندیشه هاى آن گوهر بى همتا براى خارج ساختن جامعه و نظام از مدار ارزشهاى بنیادین و آرمانهاى انقلاب اسلامى(تغییر و استحاله)بود.

مرحله دوم:در دومین مرحله از پروژه  امام زدایى،تجدیدنظرطلبان هواخواه لیبرالیسم و عدول کردگان از اندیشه ها و راه امام راحل عظیم الشأن،در پوشش اصلاح طلبى،فراتر از مرحله اول(تردید و تشکیک در مکتب امام خمینى،رحمت الله علیه)عمل کردند و نفى و انکار اندیشه ها و کارآمدى اصول مکتب آن یگانه دوران را در دستور کار قرار داند.

در همین رابطه ماهنامه کیان(ارگان غیررسمى بنیاد فراماسونرى کیان در ایران و محفل تجدیدنظرطلبان موسوم به حلقه کیان)در شماره تیرماه 1377 با نفى و انکار دوران پر افتخار امام خمینى(رحمت الله علیه)مدعى شد،«سیاستهاى دهه اول انقلاب،غیرکارا و ناموفق بوده است.»

متعاقب این دستورکار،روزنامه زنجیره اى صبح امروز با مسؤولیت سعید حجاریان(مشاور سید محمد خاتمى)در مقاله اى صراحتاً اعلام نمود که نمى توان جامعه را با مختصات دوران امام اداره کرد.این روزنامه در تاریخ 1/12/1377 با انعکاس اظهارات سعید حجاریان،جایگاه مردم را در نگرش حضرت امام خمینى(رحمت الله علیه)اینگونه تحلیل کرد:«دیدگاه دیگر معتقد بود،مردم به صورت بى شکل و توده وار در صحنه نگاه داشته شوند و مردم را براى بیعتى مجدد به صحنه فراخواند.»

این روزنامه در ادامه،در مقابل نگرش حضرت امام،به نقل از حجاریان،دیدگاه مرحوم طالقانى را بهترین دیدگاه معرفى و مدعى شد:«این دیدگاه مردم را در قالب نهادهاى جامعه مدنى مى بیند.»

در ادامه این روند،نشریات زنجیره اى تجدیدنظرطلب هرکدام امام زدایى را در دستورکار خود قرار دادند.روزنامه همشهرى با مسؤولیت غلامحسین کرباسچى در تاریخ 19 شهریور 1377 جامعه ولایى بعنوان یکى از مهمترین اصول مکتب امام خمینى را اینگونه معرفى نمود:«جامعه ولایى،انحصارگر،توتالیتر و ضدمردمى است»،همچنین روزنامه زنجیره اى نشاط در اسفندماه 1377،امام بزرگوار را خشونت طلب معرفى کرد و نوشت؛«امام خمینى و(شهید)نواب صفوى خشونت گرا و کسروى و حکمى زاده اصلاح طلب بوده اند.»

هفته نامه آبان نیز در 21 شهریور 1377 نظریه عینیت دیانت و سیاست شهید مدرس و حضرت امام(رحمت الله علیه)را عامیانه معرفى نمود و صراحتاً نوشت؛ «نظریه عینیت سیاست و دیانت زاییده افکار عامیانه و قدیمى  است».

نفى و انکار راه و اندیشه هاى امام در این دوره به جایى رسید که روزنامه ایران،ارگان دولت باصطلاح اصلاحات نیز در 18 شهریور 1377 نوشت؛«روحانیت قشرى گرا و حتى تقلید از امام خمینى کورکورانه بوده است».

در این مرحله،بدلیل نفى و انکار اندیشه هاى آن عبدصالح،نسبت به پروژه امام زدایى با سناریوى تغییر و استحاله جامعه و نظام،بیش ازپیش مشخص شد. در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله العظمى خامنه اى طى بیاناتى در تاریخ 9 آذر 1377 فرمودند؛«اشخاص از انقلاب برگشتند،راه امام را رها کردند،یا بنا دارند امام را رها کنند،با لحنهاى مختلف،بخصوص در زمان دولت جدید[دولت موسوم به اصلاحات]البته در زمان دولت قبل هم بود،ولى به این شدت نبود.در زمان دولت جدید بهانه اى پیدا کرده اند.»

رهبر معظم انقلاب اسلامى(مدظله العالى)براى مقابله با روند مذکور و عمق بخشى به  نظام و جامعه،سال 1378 را که مصادف با یکصدمین سال تولد آن گوهر بى همتا بود بعنوان سال امام خمینى(رحمت الله علیه)معرفى نمود.این تدبیر حکیمانه امام خامنه اى رهاوردهاى زیر را به ارمغان آورد:

- اهتمام نیروهاى وفادار به انقلاب اسلامى به تبیین مکتب امام خمینى و اصول آن

- ایجاد سدى محکم و مقابل پروژه امام زدایى و سناریوى تغییر و استحاله جامعه و نظام

- رجعت جامعه بر مدار استقرار گفتمان انقلاب اسلامى در ارکان نظام

- تبدیل شدن مکتب امام خمینى و اصول آن بعنوان گفتمان مسلط جامعه

- تأثیر عمق بخشى داخلى برتحولات منطقه اى و تحکیم و گسترش عمق نفوذ استراتژیک انقلاب اسلامى.

مرحله سوم:از فتنه 88 مى بایست بعنوان یکى از مهمترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامى و مرحله سوم پروژه امام زدایى و سناریوى تغییر یاد کرد.در این دوره تجدیدنظرطلبان هواخواه لیبرالیسم و منحرف شدگان از مکتب امام متفاوت تر از دو دوره گذشته عمل کردند.آنان با هدایت عوامل نفوذى سرویسهاى اطلاعاتى بیگانه،ضمن پیوند خوردن با جریانهاى ضدانقلاب و مجموعه دشمنان انقلاب اسلامى،جبهه بسیار گسترده اى را در مقابله با نظام جمهورى اسلامى و مکتب امام خمینى،ایجاد کردند.براین اساس هجمه براى امام زدایى و سناریوى تغییر به نسبت مراحل پیشین به نقطه اوج خود رسید.

در مرحله سوم،پروژه امام زدایى با دو ویژگى به منصه ظهور رسید:

1- کینه ورزى و انتقام جویى از شخص حضرت امام(رحمت الله علیه)

2- ستیز و معارضه با اصول مکتب امام خمینى

در این  ارتباط و در بازخوانى از فتنه 88 دو ویژگى مذکور را مى توان در شاهد مثالهاى زیر به صورت کاملاً ملموس مشاهده نمود:

- کینه ورزى نسبت به امام راحل عظیم الشأن با پاره نمودن تصاویر آن عبدصالح در 16 آذر 88

- انتقام جویى از«روح خدا در کالبد زمان»با شعار دادن علیه اصل ولایت فقیه

- قانون گریزى و تلاش براى مشروعیت زدایى از نظام بعنوان میراث گرانبهاى حضرت امام با القاء دروغین موضع تقلب در انتخابات

- ستیزه جویى با نظام و مکتب امام خمینى و آرمانهاى انقلاب اسلامى در مراسمهاى روز قدس،سیزده آبان و...

فتنه 88 بیش از دو دوره گذشته،نسبت پروژه امام زدایى با سناریوى تغییر را اثبات نمود.برهمین اساس با مشخص شدن این نسبت براى آحاد جامعه،مردم در حماسه کم نظیر 9 دى 88 خشم انقلابى و انزجار خود را از فتنه گران و مجموعه دشمنان انقلاب اسلامى به نمایش گذاشتند.

* مرحله جدید پروژه امام زدایى

در چندین سال گذشته،پس از روشنگرى و آگاهى بخشى خواص وفادار به گفتمان انقلاب اسلامى،پیرامون پروژه امام زدایى و سناریوى تغییر و استحاله، واکنش جامعه به جریان تجدیدنظرطلب،بسیار هوشمندانه،به موقع و تحسین برانگیز بوده است.براین اساس منحرفین از اندیشه هاى نورانى روح خدا،شیوه دیگرى را براى مرحله جدید امام زدایى در دستور کار قرار داده اند.جریان پیچیده نفاق جدید،بجاى ایجاد تردید،تشکیک،نفى و انکار اندیشه هاى امام بزرگوار و همچنین ستیزه جویى با راه امام عظیم الشأن راحل،به تحریف مکتب امام خمینى و ارائه قرائتهاى انحرافى از اصول آن روى آورده اند تا از این طریق با کمرنگ ساختن حضور معنوى و فکرى حضرت امام، نظام ارزشها و آرمانهاى انقلاب اسلامى را تضعیف نمایند.

از این رهگذر،تجدیدنظرطلبان به حاشیه راندن گفتمان انقلاب اسلامى در جامعه و بسترسازى براى تغییر و استحاله جمهورى اسلامى را به انتظار نشسته اند. در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با کارگزاران نظام(92/4/30)با خطرناک دانستن تفسیر غلط از دیدگاه هاى امام مى فرمایند:«جهت گیرىهاى صحیح انقلاب و کشور براساس قرائت معتبر امام،در همه زمینه ها مشخص است و نیازى به بررسى مجدد جهت گیرىها نیست...قرائت امام که در سخنان،نوشته ها و آثار ایشان،از جمله در وصیت نامه آن بزرگوار،کاملاً بین و آشکار است،بعنوان حجت و شاخص مورد قبول نخبگان،زبدگان،مسؤولان و آحاد ملت است.البته گاه تفسیر غلطى از دیدگاه هاى امام ارائه مى شود که کار بد و خطرناکى است.»

بنابراین دورشدن از مکتب ناب امام خمینى(رحمت الله علیه)نسبت مستقیم با تغییر نظام ارزشها و آرمانهاى  انقلاب اسلامى و استحاله جامعه و نظام دارد. تجدیدنظرطلبان در دور جدید پروژه امام زدایى با روش دو گام به جلو،یک گام به عقب عمل مى کنند.از این رو خواص و آحاد ملت مى بایست با حساسیت هرچه بیشتر به تحریف اندیشه ها و اصول مکتب امام بزرگوار توجه نمایند.

*سناریوى جدید نظام سلطه براى تغییر و استحاله

نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامى با متحمل شدن شکستهاى پى درپى در مقابل جمهورى اسلامى ایران،بویژه در فتنه 88،یک بار دیگر سناریوى پیچیده و بسیار خطرناکى را طراحى نموده اند.طراحان و کارگزاران این سناریو،با بهره گیرى از عوامل نفوذى،تجدیدنظرطلبان و منحرفین از مکتب امام خمینى،تغییر و استحاله جامعه و نظام از ساخت و هویت خود، مدنظر قرار داده اند.

براین اساس به نظر مى رسد چارچوب کلى این سناریو بر محورهاى زیر استوار است:

- ایجاد ادراک اشتباه(اشتباه محاسباتى)براى برخى از مسئولین

- ایجاد غفلت نسبت به ساخت درونى اقتدار و فرصت سوزى از جمهورى اسلامى ایران

- پیوند زدن مشکلات معیشتى مردم به جهت گیرىهاى سیاست خارجى نظام

- تئوریزه نمودن لزوم تغییر در سیاست خارجى به بهانه ى حل مشکلات معیشتى جامعه

- اجتماعى نمودن تغییر با عرفى سازى اصول مکتب امام خمینى و شرطى سازى پیرامون حل مسائل معیشتى

- حساسیت زدایى از خواص و آحاد مردم از طریق تحریف مکتب امام و اصول آن (ارائه قرائتها و تفاسیر غلط و انحرافى از راه و اندیشه امام)براى زمینه سازى سناریوى تغییر و استحاله

- به هم ریختن انسجام ملى و دوقطبى سازى حاکمیت و جامعه با ایجاد موج تغییرطلبى و بهره گیرى از فرآیندهاى انتخاباتى آتى 

- رویارویى بخشى از جامعه با اصول مکتب امام خمینى با هدایت و موج آفرینى تجدیدنظرطلبان فتنه گر بعنوان فازنهایى سناریوى تغییر و استحاله 

نکته مهم در این سناریوى جدید،تعیین مبادى حرکت و نقش آفرینى براى تجدیدنظرطلبان فتنه گر است.برخلاف مراحل پیشین پروژه امام زدایى و سناریوى تغییر و استحاله که نقطه عزیمت آن از مبادى فرهنگى و سیاسى بود،در دور جدید،سناریو برحرکت از مبادى اجتماعى-فرهنگى تکیه دارد.این مهم از یک سو این فرصت را در اختیار تجدیدنظرطلبان فتنه گر و افراطى قرار مى دهد تا با بهره گیرى از فرآیندهاى اجتماعى،براى خود در جامعه پایگاه ایجاد نمایند و از سوى دیگر زمینه اى براى استتار و اختفاى آنان در پشت مطالبات اجتماعى و موج تغییرطلبى جامعه فراهم مى آورد.

بنابراین بار دیگر باید متذکر شد با توجه به نسبت مستقیم دورشدن از مکتب امام خمینى با تغییر نظام ارزشها و آرمانهاى انقلاب اسلامى،مى بایست نسبت به تحریف راه و اندیشه هاى نورانى و الهى امام عظیم الشأن راحل حساسیت به خرج داد و با تاکتیک دوگام به جلو یک گام به عقب در پروژه امام زدایى، هوشمندانه برخورد کرد و نباید دچار ساده اندیشى شد.

امید آنکه یاران دیگر امام راحل و حافظان آثار معظم له نیز به این امر خطیر وقوف یابند و مسئولیت خود را درقبال این امر مهم بدرستى انجام دهند و مطمئن باشند عزت و کرامت آنها در این است و کوتاهى در این مهم براى آنها ثمرى که ندارد هیچ،آنها را نیز به مخاطره مى افکند!

امام و خط امام قابل مصادره توسط هیچ جریان سیاسى یا هیچ قرابت نسبى یا سببى یا همکارى فیزیکى نیست و این قرابتهاى فیزیکى یا ژنتیکى موجب دریافت و فهم بهتر خط امام که مبناى تفسیر درست آن باشد،نمى شود.هیچ شخص یا جریانى حق ندارد برخلاف برداشت اصلى از زوایاى تفکرى امام با طرح مطالبى سست و بى مبنا از استحکام پایه هاى اعتقادى نسل حاضر به امام بکاهد.امام را باید همانگونه که بود تعریف نمود؛نه رقیق تر و نه غلیظتر،نه متحجر و نه لیبرال و سکولار.

امام را باید با تمام ملایمات و مهربانىها و دلرحمىهایش با مستضعفین،با تمام نگاه از سرلطفش با مردم و با تمام اقتدار و ایستادگىش در برابر قلدران عالم تعریف نمود.برخى که امروز جرئت ندارند حتى جمله ها و سخنرانىهاى امام را از روى متن در برابر مردم قرائت نمایند،مراجعه به اصل فرمایشات ایشان نقاب از چهره هاى  رنگارنگ آنها کنار مى زند،به هیچ عنوان شایسته سردمدارى پیروى از خط امام و داعیه دار بودن تعریف خط امام نیستند. تحریف امام مقدمه عبور از امام است.وقتى امامى سکولار،نامستحکم در اصول،داراى قابلیت تبدیل و تغییر در محکمات،منطبق برخواست نگاه غرب و متزلزل در ایستادگى در برابر ابرقدرتها به نسل جوان با تقلب فروخته شود،عبور از چنین امامى و در آغوش کشیدن اسلام آمریکایى و عجین شدن با اشرافیت و توجیه آن بسیار آسان و ممکن خواهد شد لذا تلاش براى پاسداشت امام و جلوگیرى از تحریف این شخصیت الهى از اولویتهاى رویشهاى انقلاب اسلامى در مقطع فعلى است.

این نوشتار را با کلامى هدایت بخش از رهبر معظم انقلاب اسلامى به پایان مى بریم که فرمودند:«آیا شخصیتها را هم مى شود تحریف کرد؟بله.تحریف شخصیتها به این است که ارکان اصلى شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط معنا شود یا به صورت انحرافى و سطحى معنى شود.همه اینها برمى گردد به تحریف شخصیت.شخصیتى که الگوست،امام و پیشواست و رفتارش براى نسلهاى بعد از خود او راهنما و رهنمود است.اگر تحریف شود زیان بزرگى به وجود خواهد آمد....اگر ملت ایران بخواهد به آن هدفها برسد،بخواهد این  راه را ادامه دهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد،اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام،تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است....اینجاست که خطر تحریف امام اهمیت مى یابد.اگر شخصیت امام تحریف شد،بد معرفى شد،غلط معرفى شد،همه این خطرات بزرگ متوجه ملت ایران خواهد شد.اینجاست که این خطر،خطر تحریف امام،بعنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان کشور،صاحب نظران فکرى انقلاب،شاگردان قدیمى امام،کسانىکه علاقه به این راه دارند و عموم جوانان،فرزانگان،دانشگاهیان؛حوزویان،این خطر باید به چشم همه اینها بعنوان یک هشدار تلقى شود.»(14/3/1394)




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی