پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11
(اردوگاه حزب الله)

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت و 150 کیلومتری موصل در استان صلاح الدین محل تولد صدام واقع شده بود.شامل سه قسمت اردوگاه اصلی که حدود 1200 الی 1400 نفر اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک حدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 از زندان الرشید بغداد در تاریخ 65/12/5 افتتاح سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا اوایل سال 67 به این اردوگاه منتقل نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر 44 ماه و حداقل 24 ماه است.اردوگاه تکریت11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نماز جماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین نیروهای ارتش بعث به اردوگاه حزب الله معروف شده بود)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

فردی که هواپیمای امام خمینی را بیمه کرد

فردی که هواپیمای امام خمینی را بیمه کرد

میرمحمد صادقی عضو اتاق بازرگانی اتاق تهران به بیان خاطرات خود در دوران انقلاب پرداخت و گفت: پیشنهاد وزیر بازرگانی شدن را در دولت شهید رجایی رد کردم چون اصلا برای اینکار ساخته نشده بودم.

به گزارش مشرق،علاءالدین میرمحمد صادقی عضو اتاق بازرگانی از ارادتمندان به انقلاب شکوهمند اسلامی سال 1310 در خانواده‌ای سرشناس در اصفهان به دنیا آمد.

بچه کجایید؟

متولد سال 1310 در شهر اصفهان.

خودتون نخواستید در اصفهان به سیاست وارد و سرشناس شوید یا موقعیتش پیش نیامد؟

من پس از 35 سال فعالیت در اتاق بازرگانی هیچوقت کاندید ریاست اتاق را نپذیرفتم،کما اینکه دوستان بسیار به من برای نامزد شدن اصرار داشتن،اما عقیده من این است که در پشت جبهه می‌توانم بهتر عمل کنم.

غیر از کاندید شدن برای ریاست اتاق بازرگانی پیشنهاد دیگری برای سمتهای دیگر هم داشتید؟

بله،مرحوم شهید رجایی زمانیکه نخست وزیر شدند به من پیشنهاد وزارت بازرگانی را دادند و من با تمام رفاقتی که با شهید رجایی داشتم این مسئولیت را نپذیرفتم و بعنوان معذرت‌خواهی حضور بنی صدر و مخالفتش با حضور متدینین را مطرح کردم.

یعنی در این حیطه با شهید رجایی همکاری نکردید؟

من پیشنهادتشکیل گروهی متشکل از خودم و تعدادی از افراد کاردان را دادم تا به صورت کمیته مشاورین در امر اقتصاد فعالیت کنیم.

چون اصلا برای کارهای دولتی ساخته نشده‌ام(می خندد)

ارتباطتون با بقیه افراد چگونه بود؟

من از دوران نوجوانی با مرحوم آیت الله بهشتی ارتباط نزدیکی داشتم و جلسات مختلفی را در اختیار ایشان بودم،تا زمانیکه شهید بهشتی به آلمان رفتند و در آنجا به دانشجویان اسلامی اروپایی خدمت رسانی می‌کردند.

آقای میرمحمد صادقی زمستان شما را یاد چه چیزی می‌اندازد و خاطره‌انگیزترین زمستانی که داشته‌اید برای چه سالی بوده است؟

فصل زمستان مرا یاد انقلاب می‌اندازد،یاد شور و هیجان آن سال و جلسه‌هایی که با دلسوزان انقلاب برگزار می‌کردیم و پخش اعلامیه‌ های مربوط به سخنان امام بزرگوار که دست به دست بین افراد می‌چرخید.

در خصوص این جلسات و افراد شرکت کننده توضیح دهید؟

در این جلسات افرادی مثل آقای هاشمی رفسنجانی،مهندس بازرگان،شهید باهنر،آقای سبحانی و دیگر دوستان حضور داشتند که این جلسات پس از مدتی به ساختمانی واقع در خیابان شهید عباسپور آن زمان منتقل شد. 

برای ما از سفرهای امام به بصره و پاریس توضیح دهید؟

امام خمینی زمانیکه در بصره بودند قرار به تغییر مکان آنها از عراق به کویت صورت گرفت اما در مرز کویت با ورود ایشان مخالفت کردند و از آنجا بود که زمینه سفر ایشان به پاریس از طریق دوستانشان پایه‌ریزی شد.

آقای میرمحمد صادقی برای ما از بیمه کردن شخصی هواپیمای امام خمینی برای نشستن در فرودگاه امام توضیح دهید؟

پیروزی انقلاب آنقدر در خود مسائل و جریانات مهم داشته است که این اتفاق جزیی برای آن زمان به حساب می آید.به جای این سوال می توانید دلایل پیروزی انقلاب،رسیدن پیغام انقلاب به دنیا و... جستجو کنید.در حقیقت ارزش کار انقلابیون کمتر از کار شهدا نیست.اما آن زمان من به آیت الله بهشتی گفته بودم حاضرم تمام داراییهایم را بدهم تا هواپیمای امام خمینی در تهران بنشیند.

مبلغ اون چکی که شما برای بیمه کردن هواپیمای امام کشیدید چقدر بود؟

(می‌خندد)حالا شما مگه سوالهای دیگری ندارید؟(می‌خندد)

افراد زیادی در مسیر انقلاب کارهای زیادی انجام دادند که اینکار من در مقابل آنها نمره‌اش کمی از صفر بالاتر بود.

در پیروزی انقلاب افراد بسیاری با کارهای خالصانه خود کاری کردند تا پازل انقلاب تکمیل شود،اما کار شما یک کار بزرگ بود،آیا در شرایط مشابه برای رهبر انقلاب نیز دوباره این کار را می‌کنید؟

براساس وظیفه شرعی هر زمان احساس نیاز کنم از جان و مالم می‌گذرم.هدف من اسلام،رفاه،آسایش و آزادی مردم است و در حد توان خودم از این موارد دفاع خواهم کرد.نظام جمهوری اسلامی را از صمیم قلب دوست داریم و برای اهداف آن هم ایستادگی می‌کنیم.در مقابل کارهایی که برخی جوانان انجام دادند کار من بسیار کوچک بود.پول دادن که از جان دادن برای انقلاب بیشتر نیست.

 

گفتگو با فردی که هواپیمای امام خمینی (ره) را بیمه کرد/ لازم باشد تمام دارایی ام را برای انقلاب هزینه می کنم

حضرت امام هیچوقت از داستان هواپیما و بیمه مطلع شدند که شما اینکار را انجام دادید؟

امام خیلی بزرگتر از این حرفها بودند،اینکار چیز مهمی نبود که بخواهیم ایشان را مطلع کنیم.

شما دوستانی داشتید که از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدند. رابطه تان در حال حاضر با آنها چگونه است؟

شاید سلام و علیک داشته باشیم اما من از آنها گله‌مند هستم.من هرکسی که بخواهد به ریشه انقلاب آسیب برساند در مقابلش می ایستم.الان امکان دارد به عملکرد برخی از مسئولین ایراد بگیریم ولی این دلیل نمی‌شود که پای نظام نباشیم.کما اینکه ما در اتاق بازرگانی مرتب انتقاد می‌کنیم.

در لیست اسامی افراد میلیارد ایران نام شما در صدر آن آماده است، شما این مورد را تائید می کنید؟

اسامی که اعلام شده افراد اتاق بازرگانی هستند.زیرا معمولا این افراد بعنوان مدیرعامل شرکتها دارای کارت بازرگانی هستند و من نیز بعنوان بیشترین رای در صدر این اسامی قرار گرفته‌ام.

ما شنیدیم شما بیش از هزار صندوق قرض‌الحسنه در ایران دارید؟

این صندوقها برای من نیست،اما من بعنوان مؤسس و متولی آن بودم.

دستان افرادی که برای این انقلاب زحمت کشیدند بوسیدن داره، اجازه هست؟

چشم امید ما به شما جوانان است،در پناه خداوند پیروز و موفق باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی