پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت 11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت،در استان صلاح الدین عراق محل تولد صدام واقع شده بود که شامل سه قسمت بود،قسمت اصلی حدود 1200 الی 1400 اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک که حذدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت 11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 در تاریخ 65/12/5 به این اردوگاه افتتاح شد.سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا سال 67 به این اردوگاه منتقل می نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر حدود 44 ماه و حداقل 2 سال است،اردوگاه تکریت 11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نمازجماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین عراقیها به اردوگاه حزب الله معروف شده بود).
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

رئیس پلیس راه شرق استان تهران

آزادراهی برای پولدارها؛۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای ۱۷ کیلومتر بدهید

 افزایش عوارض در آزادراه ۱۷ کیلومتری تهران-پردیس سبب شده تا رانندگان استفاده از محور قدیمی و کم‌عرض جاجرود را به تردد در آزادراه ترجیح دهند.


آزادراه ۱۷ کیلومتری تهران-پردیس عنوان یکی از گرانترین عوارضیهای آزادراه کشور را به خود اختصاص داده است،اما در سال جاری نرخ عوارض این آزادراه از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته تا رشد ۲۸ درصدی را تجربه کند.

افزایش هزار تومانی نرخ عوارض این آزادراه سبب شده تا به گفته شاهدان عینی تنها نیمی از خودروهای عبوری،این آزادراه را بعنوان مسیر تردد خود انتخاب کنند و مسیرهای جایگزین را برای عبور خود به پرداخت ۴۵۰۰ تومان برای ۱۷ کیلومتر از مسیر ترجیح دهند.

گلایه های مردمی به خصوص گلایه شهروندان پردیس،که مجبورند برای تردد به تهران هر روز این عوارض«سرسام آور»را پرداخت کنند،باعث شده تا بسیاری از مسئولان محلی،استانی و کشوری پیگیر تعدیل افزایش نرخ عوارضی آزادراه باشند و یکی از موضوعات مطرح شده در شورای اداری شهرستان پردیس همین افزایش نرخ عوارضی آزادراه باشد.

این امر در حالی است،که به گفته مدیرعامل آزادراه تهران-پردیس این افزایش قیمت را بدلیل عدم افزایش نرخ عوارض در یک سال و نیم گذشته می داند و می گوید:ادامه این آزادراه تا بعد از شهر آبعلی به طول ۱۲ کیلومتر،۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخش خصوصی تنها در صورت کسب منافع در این زمینه اقدام می کند.

تردد در آزادراه خطر تصادف را کاهش می دهد

بسیاری از خودروها ترجیح می دهند،مسیر خود را به سوی جاده قدیم جاجرود منحرف کرده و از مسیر پر پیچ و خم خطرناک آن جاده عبور کنند،تا اینکه مجبور به پرداخت ۴۵۰۰ تومان عوارض آزادراه نباشند.

رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت:تردد از جاده قدیم جاجرود بعنوان مسیر جایگزین آزادراه تهران-پردیس بسیار خطرناک تر است و درصد تصادفات در این مسیر بیش از آزادراه برآورد می شود.

سرهنگ سیاوش محبی ضمن ادامه داد:عرض جاده قدیم جاجرود به مراتب کمتر از آزادراه است و به هیچ وجه تردد از این مسیر را توصیه نمی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس توصیه ای در خصوص تعدیل نرخ عوارض آزادراه تهران-پردیس به مسئولین آزادراه داشته است،یاخیر؟گفت:ما همواره نرخ تصادفات را اعلام می کنیم،ولی مسئولین آزادراه اعلام می کنند،تعیین نرخ برعهده آنها نیست و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تصمیم می گیرد.

آزادراه فقط برای پول دارهای تهرانی کاربرد دارد.

یکی از شهروندان پردیس که برای حضور در محل کار خود باید روزی ۲ بار از این مسیر عبور کند اظهار داشت:چشم انتظاریهای زیادی برای احداث این آزادراه کشیدیم و بسیاری از مسئولان آمدند و رفتند،تا این آزادراه احداث شد،اما عملا کاربردی برای ما ندارد و تنها پولدارهای تهرانی برای مسافرت به شمال و تفرجگاه ها از این آزادراه استفاده می کنند.

وی اضافه کرد:عبور از مسیرهای جایگزین آزادراه هم زمان رسیدن به محل کارمان را افزایش می دهد و هم خطر تصادف دارد،بارها از مسئولین برای این موضوع راه چاره خواستیم،اما اقدامی ندیدیم.

عضو شورایعالی استانها،که یکی از منتقدان جدی افزایش نرخ عوارض آزادراهها است،در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه در خصوص کاهش قیمت عوارضی آزادراه تهران-پردیس چه اقدامی انجام داده اید؛گفت:چندی پیش در شورای اداری شهرستان پردیس بحث کاهش عوارض آزادراه را به عنوان نماینده مردم و برحسب وظیفه مطرح کردم،که در پی آن یک فرجه یک هفته ای به مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران- پردیس جهت کاهش قیمت و رفع  مشکل داده شد.

دولت برای حل مشکل عوارض آزادراه یارانه به بخش خصوصی بدهد.

محمد قانبیلی ادامه داد:اما در این بازه زمانی عملا اقدامی از طرف شرکت آزادراه تهران-پردیس صورت نگرفته است،بنابراین برای توقف نامه وزارت راه مبنی بر افزایش قیمت عوارضی آزادراه شکوائیه ای تنظیم و به دیوان عدالت اداری ارجاع دادم،که متعاقبا نتیجه را اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا برای شهروندان شهرستان پردیس تمهیداتی جهت استفاده رایگان و ارزان قیمت از آزادراه در نظر گرفته نمی شود،افزود:باید در این خصوص رایزنی صورت بگیرد و این امر به نوعی که مردم ضرر نکنند،محقق شود.

وی اظهار داشت:چندین بار با وزارت راه در این خصوص رایزنی داشته ام ولی متاسفانه تفکرات مسئولان وزارت راه در خصوص کاهش عوارضی آزادراه تهران-پردیس،تفکر خوبی نیست و بارها گفته ام اگر قیمتها را کاهش دهید میزان تردد از آزادراه افزایش می یابد،بنابراین باعث درآمدزایی بیشتر این محور جهت تامین هزینه‌های نگهداری،بازسازی و غیره برای آزادراه خواهد بود،که مسئولان ذیربط باز هم بهانه افزایش استهلاک آزادراه را برای عدم توجه به معضلات جاری پیش می کشند.

قانبیلی با ابراز تاسف از ذهنیت مسئولان مربوطه اذعان داشت:متاسفانه آزادراه تهران-پردیس جزو گرانترین آزادراههای کشور با توجه به مسافت ۱۷ کیلومتری است،مسئولان وزارت راه در این خصوص از حربه ای به نام بخش خصوصی برای افزایش قیمت‌ها استفاده می کنند.

عضو شورایعالی استانها گفت:در واقع تنها بخش کوچکی از پروسه ساخت آزادراه مربوط به بخش خصوصی است و بخش بیشتری از این آزادراه را یکی از بانکهای دولتی،شرکت عمران، وزارت راه و درصدی هم شهرداری پردیس سهامدار است.

وی خاطرنشان کرد:اگر سرمایه گذار آزادراه شخصی است،دولت برای حل مشکل مردم می تواند یارانه به بخش خصوصی بدهد.

پیگیریهای ۳ ساله پاسخی نداشته است

فرماندار پردیس نیز گفت:ما ۳ سال است،که به این نرخها اعتراض داریم،از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی،استانداری تهران و روشهای مختلف استفاده کردیم،اما جواب نگرفتیم، مسئولین آزادراه معتقدند که آزادراه متعلق به بخش خصوصی است و چاره ای جز تامین منفعت این بخش وجود ندارد.

مرتضی حیدری که ۲۶ اردیبهشت ۹۷ برای تعیین تکلیف و تعدیل نرخ آزادراه تهران-پردیس مهلت یک ماهه تعیین کرده بود،ادامه داد:مسئولین آزادراه توجیه می کنند،سال ۹۶ نرخ عوارض را اضافه نکردیم و سال ۹۷ همان ۱۰ الی ۱۲ درصد افزایش نرخ داشتیم،چرا که این افزایش نرخ متعلق به ۲ سال است و ما برخلاف گفته های وزیر راه نیز عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه مردم از این وضع راضی نیستند،گفت:ما هرکاری در توانمان بود،انجام دادیم،نمایندگان مجلس نیز هرکاری توانستند، کردند،اما به نتیجه نرسیدیم.

افزایش نرخ آزادراه تهران- پردیس سبب شده که رانندگان تمایل چندانی برای تردد در این محور نداشته باشند و این اتفاق سبب کاهش کارآیی آزادراه و دور شدن از اصل هدف احداث آن می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی