پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11
(اردوگاه حزب الله)

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت و 150 کیلومتری موصل در استان صلاح الدین محل تولد صدام واقع شده بود.شامل سه قسمت اردوگاه اصلی که حدود 1200 الی 1400 نفر اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک حدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 از زندان الرشید بغداد در تاریخ 65/12/5 افتتاح سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا اوایل سال 67 به این اردوگاه منتقل نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر 44 ماه و حداقل 24 ماه است.اردوگاه تکریت11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نماز جماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین نیروهای ارتش بعث به اردوگاه حزب الله معروف شده بود)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ

«شیخ نمر آذربایجان»در زندان؛

«شیخ نمر آذربایجان»در زندان؛

ممنوعیت نصب پرچمهای حسینی در دومین کشور شیعی جهان/ قطع آب،برق و گاز ده‌ها هزار شیعه

براساس این گزارش از هفته گذشته دولت باکو،آب،برق و گاز را بر روی ده هزار نفر از مردم بیگناه نارداران بسته است.تعدادی از کاربران اجتماعی نیز در فضای مجازی حجت اسلام طالع باقرزاده را"شیخ نمر باقر النمر آذربایجان "خوانده و بر آزادی وی تاکید کردند.

ممنوعیت نصب پرچم‌های حسینی در دومین کشور شیعی جهان/ قطع آب، برق و گاز ده‌ها هزار شیعهگروه بین‌الملل مشرق:پارلمان جمهوری آذربایجان با تصویب قانونی، نصب پرچمهای حسینی در معابر و خیابانها را ممنوع و مجازات نقدی و حبس برای متخلفان از این قانون در نظر گرفت.

براساس این ماده که روز جمعه و در قالب اصلاحیه قانون اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان به تصویب رسید،افرادی که پرچمهای حسینی را در معابر نصب کنند  از یک تا پنج هزار منات(حدود پنج هزار یورو)جریمه و به مدت یک سال به حبس محکوم خواهند شد.

سایت خبری اسلام آذری جمهوری آذربایجان نوشت:براساس این قانون،آن عده از شهروندان جمهوری آذربایجان که در خارج از این کشور تحصیل دینی داشتند،نمی توانند عهده دار اجرای مراسمهای دینی شوند.

تصویب این قانون در شرایطی است که حدود ده روز پیش صدها نفر از نیروهای وزارت کشور جمهوری آذربایجان با حمله به مجلس اربعین حسینی در نارداران در حومه باکو پنج نفر از شیعیان را شهید و دهها نفر را زخمی و بازداشت کردند.

نیروهای وزارت کشور جمهوری آذربایجان همچنین کلیه پرچمهای حسینی را از کوچه و خیابانهای نارداران برچیده و  شعارهای"یا حسین"را از دیوارهای این منطقه پاک کردند.

حجت الاسلام طالع باقرزاده روحانی مبارزی که طی ماههای اخیر سخنرانیهای آتشین وی در انتقاد از جولان وهابیها،تکفیریها و صهیونیستها در جمهوری آذربایجان بازتاب فراوانی داشته است، از جمله بازداشت شدگان می باشد.

بدنبال این بازداشت به بهانه کشته شدن دونیروی پلیس در جریان حوادث نارداران،رسانه های باکو هجمه سنگینی علیه اتحاد مسلمان آذربایجان که حجت الاسلام طالع باقرزاده ریاست آن را بعهده دارد،به راه انداخته و سعی کردند این جنبش ضدتکفیری را افراطی قلمداد کنند.

این در شرایطی است که صدها نفر از روشنفکران جمهوری آذربایجان نیز با امضای طوماری،اعلام کردند که دو پلیس مؤمن وزارت کشور،طی توطئه ای توسط نیروهای امنیتی در نارداران به قتل رسیده اند تا با کشته سازی از پلیس و مظلوم نمایی،جنبشهای شیعی در این کشور سرکوب و زمینه فعالیت گروههای وهابی و صهیوینستی هرچه بیشتر تقویت شوند.

براساس این گزارش از هفته گذشته دولت باکو،آب،برق و گاز را بر روی ده هزار نفر از مردم بیگناه  نارداران بسته است.تعدادی از کاربران اجتماعی نیز در فضای مجازی حجت اسلام طالع باقرزاده را "شیخ نمر باقر النمر  آذربایجان"خوانده و بر آزادی وی تاکید کردند.

نارداران که میزبان مرقد مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا(ع)می باشد،یکی از مراکز مهم تشیع در جمهوری آذربایجان هست که مقاومت آن در مقابل سیاستهای ضد دینی شوروی،در اذهان مردم ماندگار شده است.

بیش از 85 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند و این کشور از لحاظ نسبت مذهب به جمعیت،دومین کشور شیعی بعد از ایران محسوب می شود.

سرکوب شیعیان در این کشور از سال 2010 با حبس دهها نفر از فعالان اسلامی معترض به ممنوعیت حجاب از جمله دکتر محسن صمداف رئیس حزب اسلام تشدید شد،در شرایطی است که به بهانه تساهل دینی،بیش از چهل مؤسسه صهیونیستی در این کشور آزادانه فعالیت می کنند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی