پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11
(اردوگاه حزب الله)

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت و 150 کیلومتری موصل در استان صلاح الدین محل تولد صدام واقع شده بود.شامل سه قسمت اردوگاه اصلی که حدود 1200 الی 1400 نفر اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک حدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 از زندان الرشید بغداد در تاریخ 65/12/5 افتتاح سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا اوایل سال 67 به این اردوگاه منتقل نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر 44 ماه و حداقل 24 ماه است.اردوگاه تکریت11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نماز جماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین نیروهای ارتش بعث به اردوگاه حزب الله معروف شده بود)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ق.ظ

اجرای طرح یکسان‌سازی

اجرای طرح یکسان‌سازی اطلاعات بیمه شدگان نیروهای مسلح


 

 

 

 

 

مدیریت بیمه‌گری سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از سال 1385 در معاونت درمان این سازمان بطور رسمی شکل گرفت و در ادامه بدلیل اهمیت موضوع و حجم امور این بخش و همچنین بدلیل تخصصی بودن این مدیریت برای سازمان در سال 1391 استقلال یافت و با اضافه شدن بخش اطلاعات بیمه شدگان و محاسبات درآمد،این مدیریت با ساختاری متفاوت و با حجم کاری متنوع(در ساختار پیشنهادی جدید سازمان جایگاه معاونت برای آین حوزه دیده شده است)شروع بکار کرد و در حال حاضر با سه مدیریت فعال،به وظایف خود مشغول است که یکی از مدیریتهای آن«مدیریت درآمد»می‌باشد که عهده‌دار انجام محاسبات و تهیه صورت‌حسابها برای بیش از یکصدبیمه گذار اصلی و فرعی به صورت ماهانه و فصلی می‌باشد که براساس حق بیمه‌های مصوب هرسال و بر مبنای تعداد و نوع بیمه شدگان هرمجموعه در حوزه صندوق بیمه پایه و مکمل درمان محاسبات خود را انجام می‌دهد و همچنین مسئول پیگیری آن بوده و از دیگر امور این بخش و مدیریت بررسی معوقات و تهیه فایل مشخص و ارسال به بیمه گذار و پیگیری وصول ان می‌باشد.

مدیریت بعدی«مدیدیت اطلاعات بیمه‌شدگان»می باشد که متولی دریافت اطلاعات بیمه شدگان از بیمه گذاران و بروز رسانی در سامانه سازمان و همچنین کنترل و نظارت بر ورود و خروج سامانه و مسئول ارائه آمار و تهیه فایلهای متعدد بازخورد جهت ارائه به بیمه گذار از جمله فایل هزینه چاپ دفترچه،فایل معوقات و ارسال جهت درج در فیش حقوقی افراد از مسئولیتهای آن است.و مدیت بعدی نیز«مدیریت ضوابط و قوانین بیمه‌گری می‌باشد»که مسئول و تدوین‌کننده ضوابط بیمه‌گری و عملیاتی نمودن در سامانه و همچنین آموزش کاربران سطح کشور و مرجع پاسخگوئی به ابهامات در این حوزه می‌باشد.

براساس گزارش سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح؛دکتر فرهاد امامی یکی از عمده‌ترین کارهای در دست اجرای مدیریت بیمه‌گری و درآمد را طرح یکسان‌سازی اطلاعات ذکر کرد و گفت:این طرح با 6بیمه‌گذار اصلی و بیش از 90 بیمه‌گذار فرعی انجام شده است و تنها بیمه‌گذار باقی‌مانده،نیروی انتظامی است.

مدیر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح دستاوردهای این طرح را برشمرد و گفت:پس از اتمام این پروژه،هیچگونه تغییر در سیستم اعم از فیلد‌های هویتی بیمه‌ای یا اطلاعات ثبت شده در سامانه،توسط کاربران امکان‌ پذیر نخواهد بود و در صورت اشکال در مشخصات مثلا شماره شناسنامه،بیمه‌شده باید مسئله را در یگان مربوطه خود تصحیح نموده و با ارسال اطلاعات بیمه‌گذار،به‌صورت سیستمیک اصلاح اطلاعات در سامانه ساخد نیز عملیاتی می‌گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش از این،رکوردهای شناسایی بیمه‌شده،توسط شعبه تکمیل می‌شد،ادامه داد:افرادی بودند که با ارائه اطلاعات نادرست درخصوص رکورد آزاد،مسبب تحمیل هزینه‌های سنگین به سازمان  می‌شدند و همواره اشتباه سهوی و عمدی کاربران و همچنین بیمه شدگان،در این خصوص مورد توجه بوده است؛برای مثال رکورد آزاد که اختصاص به مادر سرپرست داشت برای نسبت خواهر بیمار سرپرست دفترچه صادر می‌گردید و هیچگاه تا زمان یکسان سازی اطلاعات بیمه گذار با سازمان قابل شناسائی نیز نبوده است.

وی با تاکید بر حداقل دارا بودن تعداد 22 فیلد هویتی و بیمه‌ای و...برای هر فرد در سامانه سازمانی؛تصریح نمود:با اجرای این برنامه،مشخصات کامل و ریز اطلاعات در دسترس خواهد بود و امکان معرفی شخص دیگری به جای بیمه‌ شده آزاد ،وجود نخواهد داشت.

دکتر امامی از بزرگترین دستاوردهای دیگر این برنامه را حذف هرگونه تخلف عمدی یا سهوی کاربران دانست و افزود:پس از یکسان‌سازی خوشبختانه تعداد رکوردهای برابر با بیمه‌گذار رسیدیم که این خود بستر مناسبی برای رفع مغایرت آماری و رفع مغایرتهای درآمدی سازمان با بیمه گذاران خواهد بود.

مدیر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح انتقال انجام بروزرسانی اطلاعات را از لوح فشرده (سی‌دی)محوری به سیستم الکترونیک و شبکه محوری از دیگر فعالیتهای درحال اقدام این مدیریت خواند و گفت:با انجام این طرح امکان قابلیت بروزرسانی روزانه و هفتگی میسر خواهد بود.

این مسئول به مشکلات به‌روزرسانی ماهیانه اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این طرح این است که نیازی نیست بیمه‌گذار برای اعلام تغییرات خود یک‌ماه صبر کند که این مسئله رضایت بیمه‌شده را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ارتقا و توسعه خدمات غیرحضوری گفت:در تلاشیم امکان درخواست چاپ دفترچه را از طریق اینترنت، موبایل و... نیز امکان پذیر سازیم.

دکتر امامی با تاکید بر نقش آموزشی این مدیریت و گفت:به کاربران بخش برون‌سپاری،هر 6 ماه یا هر یک‌سال یک‌بار، آموزشهای لازم ارائه می‌شود و در صورت عدم آموزش تاییدیه انجام امور به آنها داده نمی‌شود و امکان دسترسی به سامانه را نخواهند داشت.

وی این مدیریت را تنها بخش سازمان در آموزش آکادمیک اعلام کرد و افزود:از سال 1386 تا سال 1392،سه مرحله آموزش برای تمامی پرسنل سازمان اجرا شد و همچنین اجرای دوره های آموزشی حضوری برای کاربران دفاتر الکترونیک در حوزه بیمه گری،به میزان حدود 20 هزار نفر ساعت از افتخارات این مدیریت است.

این مسئول در بخش دیگری گفت:همچنین در طی زمان 2سال،حدود 18 همایش آموزشی دوروزه(برای افرادی بین 70 تا 400 نفر در هر دوره همایش)،توسط این مدیریت برگزار شد.

دکتر فرهاد امامی پشتیبانی از حدود 280 دفتر الکترونیک چاپ دفترچه که خدمات بیمه‌ای سازمان را ارائه می‌دهند،دیگر عملکرد این مدیریت خواند و گفت:این دفاتر با تعداد حداقل  500 کاربر فعال آموزش‌دیده‌،در هنگام مراجعه بیمه‌شده ،زمانیکه با موضوعاتی روبرو می‌شوند که نیازمند مشاوره و اطلاعات هستند،از‌ راه‌های مختلف به این مدیریت مراجعه‌ می‌کنند.

وی به سیستم ثبت پرسش و پاسخ با کارشناسان اشاره کرد و ادامه داد:این مدیریت،از طریق تلفن نیز به ارائه راهنمایی و مشاوره به کارشناسان مربوطه می‌پردازد تا بیمه‌شده در پشت پیشخوان منتظر دریافت خدمت نماند.

این مسئول سوالهای تخصصی کاربران آموزش‌دیده در طول یک‌ماه اعم از سیستمی و تلفنی را حدود 3 هزار مورد اعلام کرد و گفت:پاسخگویی به ابهامهایی که در این دفاتر بوجود می‌آید از خدماتی‌است که کارشناسان این مدیریت ارائه می‌دهد.

دکتر فرهاد امامی با اشاره به افزایش مبلغ پایه و مکمل گفت:این افزایش قیمت در تمامی بیمه‌ها اعمال شده است. متولی بیمه پایه هیئت محترم دولت به پیشنهاد شورایعالی بیمه است و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، یکی از اعضای آن شورا می باشد و تعیین تعرفه و سرانه بیمه را هیات دولت به همه بیمه‌گذاران ابلاغ می‌ نماید.

این مسئول نرخ بیمه‌ را در مقایسه با سال قبل اینگونه مطرح کرد:در سال 1393 سرانه بیمه پایه از 215000 ریال به ازاء هر نفر در ماه(مبلغ 262.778ریال به ازاء هر نفر در ماه برای عائله آزاد)تعیین گردیده بود که در سال 1394 به 270000 ریال(برای عائله آزاد مبلغ 330000 ریال) افزایش یافت.

وی متولی بیمه مکمل را ستادکل نیروهای مسلح دانست و افزود:با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت و درمان و کسری بیش از 1000میلیارد تومانی،برای جلوگیری از افزایش این زیان انباشته و عدم چالش در ارائه خدمات،تمامی سرانه‌های بیمه مکمل دوبرابر شد.

مدیر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ادامه داد:مبلغ بیمه‌های مکمل سربازان 8500 تومان به ازاء هر نفر در هر ماه،سرپرست و عائله یارانه‌ای 17 هزار تومان به ازاء هر نفر در ماه و مبلغ بیمه مکمل افراد غیرقطعی و آزاد 42 هزارتومان به ازاء هر نفر در هر ماه است که این حوزه اعتراضاتی را نیز به همراه داشته است.

این مسئول در همین زمینه تصریح کرد:معمولا تعداد عائله آزاد،بیش از یک نفر و بطور متوسط در خانوار دارای عائله آزاد دو نفر می‌باشد که این خود،موجب افزایش مبلغ حق بیمه را برای آن سرپرست فراهم می‌کند و چون پس از ابلاغ،سرانه بیمه معوقه فروردین هم از بیمه‌شدگان کسر شده،اعتراضاتی را در این خصوص بدلیل افزایش این کسورات شاهد بودیم .

دکتر امامی با اشاره به نارضایتیهای پیش آمده افزود:در بسیاری از نسبتهای آزاد سازمان سرانه عملکردی بیش از مبالغ دریافتی را هزینه می‌نماید.بطور مثال در سال1393،برای هرنفر عائله آزاد مبلغی حدود 47 هزارتومان در ماه از سوی بیمه شده به سازمان پرداخت گردید حال آنکه سازمان بطور متوسط برای هر نفر بیش از 112هزارتومان در ماه هزینه نموده است و می‌توان گفت:سازمان به ازای هر نفر از این گروه از عائله آزاد مثلا برای نسبت پدر و مادر،حدود 70 هزار تومان با کسری منابع روبرو بوده است.

منبع:esata.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی