پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11

خاطرات و اخبار آزادگان دفاع مقدس؛مشکلات آزادگان؛ایثارگران؛سیاسی؛اجتماعی

پایگاه رسمی آزادگان تکریت 11
موقعیت و مشخصات اردوگاه تکریت 11
(اردوگاه حزب الله)

اردوگاه اسرای ایرانی تکریت11 اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر ایرانی بود که در 15 کلیومتری شهر تکریت و 150 کیلومتری موصل در استان صلاح الدین محل تولد صدام واقع شده بود.شامل سه قسمت اردوگاه اصلی که حدود 1200 الی 1400 نفر اسیر ایرانی را شامل می شد و ملحق یک حدود 600 نفر و ملحق 2 که نامشخص است.اردوگاه تکریت11 با انتقال اسرای کربلای 4؛5 و 6 از زندان الرشید بغداد در تاریخ 65/12/5 افتتاح سپس رزمندگانی که در عملیاتهای بعدی اسیر شده بودند را تا اوایل سال 67 به این اردوگاه منتقل نمودند.میانگین مدت اسارت حداکثر 44 ماه و حداقل 24 ماه است.اردوگاه تکریت11 یکی از فعالترین اردوگاههای اسرای ایرانی در زمینه مسائل مذهبی و عقیدتی بود که در آخرین روز اسارتشان نماز جماعت 1000 نفره برگزار کردند(به همین دلیل در بین نیروهای ارتش بعث به اردوگاه حزب الله معروف شده بود)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
سردار احمدی مقدم:

نه احضار شدم نه بازداشت/هر سه فرزندم مستأجرند و خانه‌های زیر ۱۰۰ متر دارند

فرمانده سابق ناجا تصریح کرد:همان کسانیکه ما را قبلا تهدید به انتشار فیلم کرده بودند،شایعه زندانی بودن مرا منتشر کرده و به رسانه‌ها اطلاع دادند.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در برنامه "امشب"که سه‌شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد،در پاسخ به مجری برنامه که به صراحت از وی پرسید،«دوستان می‌گفتند،شما در زندان هستید»،اظهار کرد:در چهارماه پایان تصدیم به پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون برخوردیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری قدر بعنوان یکی از زیر مجموعه‌های بنیاد تعاون افزود:این شرکت نباید جایی را اداره می‌کرد زیرا شرکت سرمایه‌گذاری بود ولی مشخص شد سهام خریداری می‌کند و سرمایه‌ گذاری زیر ۵۰ درصد دارد.همچنین شرکتهایی را بیرون تاسیس کرد که این خلاف بود و نباید این شرکت در دوطرف معامله یکی می‌بود.

سردار احمدی مقدم ادامه داد:ما با مسئولان این شرکت صحبت کرده و اعلام کردیم عملشان خلاف است و باید اموال را برگردانید ولی برایشان سودآور بوده و ده‌ها میلیارد تومان باید سود می‌دادند لذا دست از عمل خود برنداشته و ما هم موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم.

فرمانده سابق ناجا گفت:وسط بررسی پرونده قاضی کنار رفت و قضیه مسکوت ماند و پس از آن شروع کردند به جوسازی و گفتند: بنیاد تعاون در حال ورشکستگی است و ما را تهدید کردند که فیلم تهیه کرده‌ایم تا مردم متوجه شوند و بر سر بانک قوامین سرازیر شوند تا پول خود را از بانک خارج کنند.

وی با بیان اینکه آنها اذعان داشتند که فیلم را برای تهدید ما در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند،اضافه کرد:من از دادگاه ناامید شده بودم،لذا نزد رئیس قوه قضائیه رفتم.

احمدی‌مقدم ادامه داد:نامه‌ای نوشتم و به رئیس قوه قضائیه گفتم:آن را بخوانید،ایشان دقیق خواندند و گفتند:مگر می‌شود قاضی را وسط بررسی پرونده و انجام کار انتقال داد؟اما بدستور ایشان پرونده را به قاضی ویژه بررسی ارسال کردند و پرونده نیز از دادسرای عمومی به نظامی ارجاع شد.

احمدی مقدم تصریح کرد:همان کسانیکه ما قبلا تهدید به انتشار فیلم کرده بودند،شایعه زندانی بودن مرا منتشر کرده و به رسانه‌ها اطلاع دادند.

وی بیان کرد:بدلیل اینکه ادعا کرده بودند معامله با مجوز من بوده تا امروز دوبار قاضی پرونده نامه فرستاده و من مکتوب جواب دادم و منجر به احضار و زندان نشده است.

فرمانده سابق ناجا در پاسخ به سوال مجری که گفت:«پسر و داماد شما چه نقشی در این پرونده داشتند»تاکید کرد: هیچکدام نقشی نداشتند.من دو پسر دارم و دو دختر که یکی از پسرهایم دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستانی است.دو دخترم نیز متاهل‌اند و هیچکدام شغل دولتی ندارند.پسرم که دانشجو است،کار وکالت می‌کند به او تاکید کرده‌ام وکالت دستگاه‌های دولتی را نپذیرد که نگویند رانت پدرش بوده است.

وی تصریح کرد:قبل از اینکه فرمانده بشوم به دفتر آقا رفتم و بیوگرافی خود و داراییهایم را اعلام کردم.وقتی هم خدمتم به اتمام رسید مجدد داراییم را اعلام کردم و هیچ فرقی با زمان قبل نداشت.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد:هر سه فرزندم مستأجرند و خانه‌های زیر ۱۰۰ متر دارند و کار اقتصادی هم نداشته و فعالیت معمولی دارند.

سردار احمدی مقدم گفت:از سخنگوی دستگاه قضا بدلیل اینکه با قاطعیت گفته‌اند،موضوع انتشار خبر دستگیریم قابل پیگیری محض است،تشکر می‌کنم.

منبع: نسیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی